VIDITELNÝ ÚKLID

ZMĚNA POHLEDU NA ČISTOTU ZMĚNA POHLEDU NA ČISTOTU

Čištění poskytuje pocit pohodlí, bezpečnosti a zdravých prostor. I nejdrobnější detaily ovlivňují způsob, jak vnímáme prostory, ve kterých žijeme a pracujeme.
Před pandemií bylo provádění úklidu činností poněkud „zákulisní“ s cílem provádět ji pokud možno co nejnenápadněji. Čištění bylo také činností, kterou jste mohli předpokládat, pokud jste nezaznamenali důkaz o opaku. Pokud jste například vstoupili do restaurace nebo do hotelového pokoje a vše vypadalo čistě, předpokládali jste, že tomu tak je. Čistotu a možná i vlastní zdraví a bezpečnost jste mohli zpochybnit jen tehdy, pokud jste spatřili zjevné známky opaku.


PŘEHLEDNÉ ZOBRAZENÍ BEZPEČNOSTI A OCHRANY

V současnosti již nestačí čistotu předpokládat. Zvykáme si na to, že vidíme důkazy o tom, že téměř jakýkoli prostor, kam vstoupíme, je čistý. Nejlepším způsobem, jak tento důkaz poskytnout, je umožnit podnikům vidět jejich úklidové týmy v akci: uklízejte často, uklízejte viditelně a komunikujte.
Viditelná opatření pro úklid a příslušná komunikace jsou vnímána jako základní bezpečnostní opatření a již se nepovažuje za dostatečné, pokud prostor jednoduše důkladně uklidíme.


Úklid v akci

Častý úklid
  • Po každé interakci a použití stroje vyčistěte a dezinfikujte displeje a vybavení.
  • Dezinfikujte několikrát denně předměty s vysokou frekvencí doteků (např. kliky dveří, spínače světel)
  • Podlahy a jiné povrchy s nižší frekvencí dotyků dezinfikujte minimálně jednou denně
  • Oblasti s intenzivním provozem uklízejte důkladně a často
Zřetelná čistota
  • Uklízejte podlahy, toalety a další společné prostory během pracovní doby
  • Předměty s vysokou frekvencí dotyku, například pokladní systémy (POS), čistěte těsně před použitím zákazníkem
  • Zajistěte dezinfekci rukou a dezinfekční ubrousky, aby měli zákazníci možnost udržovat čistotu předmětů, jichž se dotýkají
Komunikace
  • Pokud je to možné, uveďte osvědčení třetích stran.
  • Pokud je to možné, publikujte informace o úklidových protokolech ve vašem objektu a na vašich webových stránkách a zašlete tyto informace zákazníkům a zaměstnancům e-mailem.
  • Pořádejte pravidelné instruktáže zaměstnanců o úklidových činnostech
  • Poskytněte zaměstnancům materiál, který si mohou odnést domů, a zajistěte jejich vlastní bezpečnost včetně jejich rodin.


Transparentnost znamená více než jen uklízení

Otevřený a transparentní přístup k postupům úklidu poskytuje pocit bezpečí. V průzkumu společnosti Deloitte Consulting pro rok 2020 73 % zaměstnanců uvedlo, že by měli větší jistotu, pokud by byli svědky aktivního úklidu. A přestože se podmínky změnily, stále věříme, že je důležité mít ve veřejných prostorách příjemný pocit. Lidé mají instinktivní potřebu cítit se bezpečně a zaznamenávat jednoznačné sdělení o zdraví, čistotě a bezpečnosti. Vynakládáme značné úsilí na vytváření bezpečných prostor, které splňují důležité firemní požadavky pro zaměstnance i zákazníky.
 
Udělejme společně změnu k lepšímu.